بررسي انطباق صفات سيد خراساني بر رهبر

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

1-شاب

 

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث سيد خراساني


حدیث 1) جوانى(جوانمردي) از بنى هاشم(شاب من بني هاشم) كه خالى در كف دست راست خود دارد .
حدیث 8 ) فرمانده كل ، جوانى از بنى هاشم(شاب من بني هاشم)  است كه در دست راستش خالى دارد.
حدیث 26 ) ميان آنان جواني (جوانمردي) از بني‌هاشم است كه در كف دست راستش....
حدیث 29 )  جواني(جوانمردي) از بني هاشم هست كه صورتش چون قرص قمر است .

حدیث 34 )  سيد حسنى آن جوان زيبا(الفتي الصبيح) از طرف سرزمين ديلم.

يكي از صفاتي كه در روايات براي سيدخراساني ذكر گرديده است ، صفت " شاب " است ، مثلا در حديث شماره 1و 8 و 26 و...  به نقل از امام محمد باقر(ع) داريم : يخرج " شاب" من بني هاشم .... يا در حديث شماره  29 داريم  تخرج رايات سود يقاتل السفياني فيهم "شاب" من بني هاشم ....
پس صفت " شاب " يكي از مشخصات سيد خراساني مي باشد كه در چند روايت مورد اشاره قرار گرفته است ، كه در ادامه ما به طور كامل در مورد اين حديث صحبت خواهيم كرد.

البته در بسياري از احاديث نيز سيدخراساني با لفظ " رجل " مورد اشاره قرار مي گيرد كه با توجه به عدم وجود استفاده مرسوم براي رجل(جنسيتي در مقابل "امراه"(زن)) در اين جايگاه(فرماندهي لشگر) مي تواند شبهه اي ضعيف مبني بر كم سن سال بودن سيدخراساني را رفع نمايد.
البته در روايت شماره 34 كلمه " فتي " استفاده شده است كه در مورد آن نيز صحبت خواهيم كرد.

همانگونه كه در مقاله شعيب به صالح عرض كرديم ، در زبان عربي كلمه شاب به چند معني بكار مي رود :
 1-جوان و كم سن و سال

 2-داراي نيروي شاب ، باطراوت و شاداب

 "3-شاب" مقابل "شيخ" : در فرهنگ عرب سنين زير 50 سال را "شاب" گفته و بالاي اين سن را "شيخ" مي گويند.

در فرهنگ و لغت عربي ، شاب علاوه بر جوان ، به دارندگان نيروي جواني و افراد باطراوت و شاداب نيز اطلاق مي گردد


پس عرب هر كسي كه واجد يكي از سه معني فوق باشد را " شاب " مي داند و لزومي هم ندارد كه هم زمان فردي هر سه معني را دارا باشد.
يعني يك فرد در هر سن و سالي اگر داراي نيروي جواني و طراوت و سرزندگي باشد ، عرب او را شاب مي داند.

اما صفت شاب بودن به معني طراوت و شادابي و نيروي جواني تا چه اندازه در مقام معظم رهبري(مدظله) وجود دارد ؟

كساني كه معظم له را از نزديك مي شناسند به خوبي مي دانند كه ايشان به معناي واقعي كلمه واجد صفت شاب به معني طراوات و شادابي و سرزنده گي مي باشند ، معظم له تا همين اواخر برنامه كوه پيمايي در صبح هاي زود كه در طول هفته يكي دوبار به طور منظم انجام ميشد را به طور مستمر داشتند كه چالاكي و چابكي ايشان در صعود به كوهها باعث حيرت و شگفتي اطرافيان وي بوده است.

كوهنوردي هاي مستمر و هفتگي مقام معظم رهبري(مدظله) ، اوج طراوات و سرزندگي و آمادگي ، بسياري از نزديكان معظم له در اين كوهنورديها از چابكي و چالاكي ايشان مي گويند.

يا ايشان با اين سن و سال به نقل از خودشان در فرصت هاي مناسب در خانه به همراه فرزندان به واليبال مي پردازند يا ذكر اين خاطره در اسب سواري ايشان خالي از لطف نيست :
یکی از روزهایی که به کوه آمده بودند، دو راس اسب آماده کردم تا اگر خواستند، اسب‌سواری کنند. من خودم خبره این کارم. اسب آرام را برای ایشان گذاشتم، گفتم شاید زیاد بلد نباشند، خوب نیست جلوی ما. مراعات دستشان را هم می‌کردم
هنگام سوارشدن، چابکی بیش‌تری از من نشان داد. خیلی تند و تیز روی اسب نشست و اسب را به جلو راند. در آن منطقه کوهستانی این‌گونه اسب راندن هنر می‌خواهد. تازه خیلی هم دقت می‌کرد، هیچ فشاری به اسب نیاید

نشاط و سرزندگي مقام معظم رهبري(مدظله) يكي از خصوصيات بارز معظم له مي باشد كه البته اين نشاط و سرزندگي از بهجت و سرور عرفاني به همراه آمادگيهاي جسماني نشات مي گيرد
پس مي بينيم صفت " شاب" به عنوان يكي از صفات سيد خراساني  به معني سرزنده ، با طراوات و داراي نيروي جواني بودن به طور كامل در معظم له وجود دارد

همچنانكه ديديم در بيان خصوصيات سيد خراساني در روايت شماره 34 كلمه " فتي " استفاده شده است ، اين كلمه نيز مانند كلمه شاب ، علاوه بر اينكه معني جوان مي دهد معني جوانمرد و سخي را نيز در برمي گيرد و به خوبي مي بينيم كه با اين عبارت " فتي " به خوبي بر مقام معظم رهبري(مدظله) منطبق مي باشد.

يكي ديگر از صفات ذكر شده براي سيد خراساني " فتي " است ، فتي در فرهنگ و لغت عربي به دارندگان روح جوانمردي و سخاوت نيز اطلاق مي گردد همچنانكه ديديم ، صفت شاب نيز به افراد باطراوت و سرزنده در هر سني اطلاق مي شد.

معني كلمه " فتي " در فرهنگ لغت معين

نكته قابل توجه اين است كه همانگونه كه جوانمرد در ظاهر در معني لعنوي " مرد جوان " معني مي دهد اما از لحاظ مفهومي بر هر انسان داراي صفات و فضايل والا در هر سن و سالي حتي در سنين كهنسالي صدق مي كند ،  در فرهنگ عرب نيز كلمات "شاب" و " فتي " چنين كاربردي دارند.

آيا ممكن است سيد خراساني فردي جوان و كم سن و سال باشد؟!

بررسي شواهد و قرائن و واقعيتهاي جامعه كنوني و عصر حاضر كه عصر ظهور است نشان مي دهد كه احتمال اين مسئله نزديك به صفر است ، زيرا همانگونه كه در قسمت اول مقاله ديديم انقلاب ما انقلاب موعود روايات عصر ظهور است كه انشاالله به ظهور متصل خواهد شد يعني اينگونه نيست كه مثلا انقلاب ما نابود شود و باز در سرزمين مشرق زمين كفر و الحاد و فساد حاكم گردد و آن وقت در آستانه ظهور سيدخراساني كه شخصي جوان و كم سن و سال است بتواند قيام كرده و در ابتدا حاكم ايران و سپس سفياني را شكست دهد و پرچم را به دست امام زمان(عج) بسپارد ، پس اگر انقلاب اسلامي تا زمان ظهور باقي باشد ، سيد خراساني همچنانكه روايات بيان مي دارند شخصي واجد صفات خارق العاده نباشد و از طرفي ما در آستانه ظهور باشيم كه تمام نشانه ها حاكي از اين مسئله دارد ، آن وقت قيام جواني گمنام و كم سن و سال در كوتاه مدت و به دست گيري حكومت مقدمه ساز ظهور كه جريان سيدخراساني را از دل خود بيرون مي دهد ، امري غيرعقلاني و دور از ذهن است.

علاوه بر اينكه سابقه تاريخي قيام هاي به حق و براي حق نشان مي دهد كه مردم و مسلمانان تنها در صورتي حاضرند كه از جان و مال خويش براي فردي بگذرند و به نداي لو لبيك گويند كه عمري او را به ديانت و تقوا شناخته باشند و به درست بودن راهش يقين كامل كنند مانند قيام حضرت امام(ره) در سال 42 كه پشتوانه اي از زهد و تقوي و علم و سابقه درخشان چند دهه اي برخوردار بود و باعث شد كه وقتي " حاج آقا روح الله " علم انقلاب را بر دوش گرفت و خواستار لبيك و پشتيباني مردم شد ، توده هاي مردمي با توجه با سابقه درخشان و زهد و تقوي اين مرد الهي در ياري كردنش به يقين قلبي برسند.

البته اين مسئله در مورد قيام هاي باطل صحيح نيست ، سرمداران باطل با قدرت زر و زور و تزوير و دروغ توده هاي مردمي را فريب مي دهند و در راه مقصد خود به كار مي گيرند اما جريان حق براي استفاده از قدرت مردمي تنها يك راه دارد و آن هم كسب اعتماد و يقين مردم بر حق بودن راه خود است.

در مورد سيد خراساني كه قيامي به حق است نيز اين مسئله صادق است ، قطعاً جواني گمنام و كم سن و سال كه(سيدخراساني) بنا بر روايات داراي كرامات و معجزه نيز نمي باشد با كدام پشتوانه مي خواهد توده هاي مردمي را با خود همراه كند ؟ پس مي بينيم كه سيد خراساني همانگونه كه بزرگاني چون علامه كوراني اعتقاد دارند فردي گمنام نمي باشد بلكه داراي سابقه در انقلاب زمينه ساز ايرانيان است و با اين توضيح احتمال كم سن و سال و گمنام بودن سيدخراساني صفر بوده و اين مسئله كاملاً مردود است.

البته همچنانكه ديديم تعابير " شاب" ، " فتي" و " رجل " به خوبي بر مقام معظم رهبري(مدظله) منطبق است.

- 2-سيد خراساني از بني هاشم بوده و نسبي حسيني(يا حسني) دارد

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث سيد خراساني :

حدیث 1 ) جوانى از بنى هاشم كه خالى در كف دست راست خود دارد. .
حدیث 8 ) فرمانده كل ، جوانى از بنى هاشم است كه در دست راستش خالى دارد.
حدیث 19 ) مردى از فرزندان حسين از طرف مشرق خروج ميكند. .
حدیث  34 ) سيد حسنى آن جوان زيبا از طرف سرزمين ديلم ....

و موارد متعدد ديگر ...

صفت سيد و از بني هاشم بودن يكي از صفات بارز سيد خراساني است كه در احاديث متعددي مورد اشاره قرار گرفته است ، احاديث شماره 1و 2و 6 و ...  با عبارت " من بني هاشم " اين صفت مهم رو مورد اشاره قرار مي دهند ، حديث ديگري عبارت " رجل هاشمي " ، حديث شماره 23 با عبارت  " رجل من اهل بيت " و ...
پس يكي از خصوصيات بارز سيد خراساني ، انتساب او به بني هاشم مي باشد ، كه در مورد مقام معظم رهبري(مدظله) به خوبي ديده مي شود.
مقام معظم رهبري(مدظله) همانگونه كه مشخص است از سلسله جليله سادات بوده و از طرف پدر و مادر صاحب اين افتخار بزرگ مي باشد.

اما سيد خراساني ، سيد حسني است يا سيد حسيني ؟

روايات در اين زمينه از روشني كامل برخوردار نيست ، هرچند بنا به دلايل زير احتمال سيدحسيني بودن سيد خراساني قوي تر از سيد حسني بودن سيد خراساني مي باشد.

1- در روايات عصر ظهور چند سيدحسني وجود دارد ، در ايران ، در عراق ، در حجاز و ...
، اما سيد حسيني در روايات تنها و تنها در مورد يك شخصيت آمده است ، مردي كه در آستانه ظهور از ايران قيام مي كند و مورد ستايش اهل بيت(ع) قرار دارد.
2- بيشتر افرادي كه به نام سيد حسني در روايات عصر ظهور ديده مي شوند ، قبل از ظهور به شهادت خواهند رسيد اما در روايات خبري از شهادت سيد حسيني ، حداقل قبل از ظهور نيست.

كشته شدن يك سيد حسني در روايات  ، قبل از ظهور ، بنا بر روايات سيد خراساني بعد از ظهور با امام زمان(عج) در عراق بيعت كرده و همراه او رهسپار فتح بيت المقدس مي گردد

مثلا در روايت جالبي كه هر دو سيد حسني و حسيني وجود دارند ، خبر از شهادت سيد حسني داده مي شود در حالي كه پرچم به دست سيد حسيني مي رسد ، كه در مقالات قبلي عرض شد كه اين احتمال قوي وجود دارد كه سيدحسني اين روايت همان آيت الله سيدمحمد باقر حكيم باشد كه پرچم هدايتش توسط امام خامنه اي استمرار مي يابد و مردم با آن بيعت مي كنند تا به دست امام زمان(عج) سپرده شود.

در ميان محققين ، كامل سليمان نويسنده كتاب يوم الخلاص اعتقاد دارد كه سيدخراساني از نسل امام حسين(ع) است در حالي كه علامه كوراني اعتقاد دارد كه سيد خراساني مي تواند مي تواند حسني يا حسيني باشد ،

 

كامل سليمان اعتقاد دارد كه سيد خراساني سيدي حسيني است

روزگار رهايي(يوم الخلاص)/ كامل سليمان/مهدي پور/ آفاق/ ص 1041

علامه كوراني اعتقاد دارد سيد خراساني حسني يا حسيني است.

عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي/ چاپ و نشر بين الملل/ص 270

آيا ممكن است سيدخراساني هم سيد حسني و هم حسيني باشد؟ يعني پدر و مادري كه يكي حسيني(پدر) و ديگري حسني(مادر) باشد اين سعادت مضاعف را براي سيد خراساني رقم بزند؟

اما در مورد مقام معظم رهبري(مدظله) همه مي دانيم كه معظم له سيدحسيني مي باشند ، پدر ايشان از سادات شريفي است كه داراي شجره نامه مشخص بوده و به امام حسين(ع) ختم مي گردد.

مروري كوتاه بر شجره نامه مقام معظم رهبري(مدظله)

نسب آیت الله خامنه ای به  سلطان سید محمد که از سادات حسینی است و با چهار واسطه فرزند امام سجاد می شود می رسد . ایشان به دلیل ظلم و جور عباسیان به مناطق مرکزی ایران و تفرش ، آشتیان و فراهان می آیند و از سوی مردم آن مناطق مورد استقبال قرار می گیرند ولی مأموران عباسی در تفرش ایشان را دستگیر و شهید می کنند و هم اکنون مزار ایشان در میقان اراک قرار داد . سید محمد فرزند سید محمدتقی ، فرزند سید میرزا علی ، فرزند سید میرزا اکبر ، فرزند سید فخرالدین از شجره مبارک حضرت سلطان سید محمد است که از تفرش به آذربایجان مسافرت می کنند و در شهر خامنه – 80 کیلومتری شمال غربی تبریز – ساکن می شوند . بعد از وی سید حسین ، فرزند سید محمد در خامنه مشغول هدایت و ارشاد مردم می شود و البته به نجف اشرف سفر می کنند و در آنجا به درس و بحث اشتغال می ورزند . ایشان جد حاج سید علی خامنه ای بودند .
سید جواد فرزند سید حسین و پدر مقام معظم رهبری – که با شهرت خامنه ای شناخته می شود – در نجف اشرف در خانواده ای روحانی ، در سال 1273 شمسی متولد شد . در سه سالگی همراه پدر به تبریز می آیند و در محله " خیابان " سکنی برمی گزینند . وی در نوجوانی شاهد ماجراهای مشروطیت بود ، مخصوصا اینکه شوهر خواهرش " شیخ محمد خیابانی " رهبری بخش بزرگی از جریان مشروطه خواهی را در شمال غرب ایران رهبری می کرد و بطور بدیهی تمام خانواده را درگیر این جریانات ساخته بود .
آقا سید جواد خامنه ای در جوانی سفری به عتبات و سفر دیگری به مشهد کرد و در همین سفر آخر ، جذب معنویت و صفای علمای مشهد و هم جواری با امام همام موسی الرضا (ع) شدند و تصمیم به اقامت در مشهد گرفتند . وی ابتدا نه ماه و سپس 9 سال در مشهد ساکن شد و از حضور علمای بزرگی چون " آیت الله آقازاده خراسانی " و " آیت الله حاج آقا حسین قمی " استفاده کردند .
پدر گرامی مقام معظم رهبری در سال 1345 قمری برای ادامه تحصیل به نجف اشرف می روند و تا سال 1350 در نجف از درس علمای عظام ، " آیت الله عظمی میرزای نایینی " و " آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی " بهره وافر می برند . پس از این آقا سید جواد به مشهد باز می گردند و تا انتهای عمر پر برکت خود به وظایف دینی و علمی اشتغال می یابند . ایشان در عین برخورداری از مقامات عالی علمی ، وجهه ای مردمی و محبوب داشتند و تا آخر عمر در خانه ای محقر و البته با صفا زندگی کردند . او همواره با رژیم های سلطه ستم شاهی مخالف بود و هرگز حاضر نشد تا قدمی در موافقت و تأیید آنها بردارد .
آقا سید جواد ، پس از چند ماه نقاهت و ضعف در سن 92 سالگی به لقاءالله پیوست و پیکرش در دارالفیض حرم مطهر حضرت رضا (ع) دفن گردید.

اما نكته قابل توجه اين است كه معظم له از ناحيه مادر نيز توفيق انتساب به سلسله جليله سادات را دارند.
مادر مكرمه مقام معظم رهبري(مدظله) ، دختر آیت الله سید هاشم میردامادی و نجف آبادی ، از علمای برجسته نجف آباد اصفهان بودند . آیت الله سید هاشم میردامادی متولد 1303 ه ق در نجف اشرف بودند که ایشان سال 1210 ه ش به مشهد رفتند و در سال 1314 به علت سخنرانی تند علیه رضاخان به سمنان تبعید شدند . وی در سال 1339 ش دوباره به مشهد بازگشتند و به تفسیر قرآن در گوهرشاد پرداختند . ایشان در سن 77 سالگی و به علت بیماری فوت کردند و در جوار امام رضا به خاک سپرده شدند .
نسبت آیت الله میردامادی با سی واسطه به ابوالحسن محمد دیباج ، فرزند امام صادق (ع) می رسد.

همچنين در مورد انتساب جد مادري مقام معظم رهبري(مدظله) به امام حسن مجتبي (ع) داريم :

در اوایل دهه 70 شمسی با توجه به پیشینه چهارده ، موضوع شهر شدن آن مطرح و با توجه به وجود مزار حضرت امامزاده محمد ابن جعفر ( ع ) ملقب به دیباج ، بزرگان و معتمدین شهر تصمیم به نامگذاری آن به نام دیباج گرفتند که نام مبارکی است . محمد چهارمین فرزند امام جعفر صادق " ع " و کوچکتر از امام موسی کاظم " ع " بوده و مادر بزرگوار ایشان حمیده ام ولد است . همسر ایشان نیز خدیجه دختر عبدالله ابن حسن ابن حسن المجتبی " ع " امام دوم ، است


همچنين :

مادر مکرمه حضرت امام محمد باقر (ع) که مادر پدربزرگ محمد دیباج می شوند حضرت فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) هستند.پس با این حساب جناب محمد دیباج از طرف جد پدری به امام حسن مجتبی (ع) می رسند.

اما آيا ذكر نسب از طريق مادر مي تواند درست باشد؟ جواب مثبت است ، زيرا روايتهاي متعددي وجود دارد كه حضرت رسول(ص) به حضرت زهرا(س) بشارت مي دادند كه 11 امام بعدي از نسل تو خواهند بود ، نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه پاي مسئله مهمي در ميان باشد ، حتي ربط هاي بسيار كوچك و غيرقابل توجه هم مهم مي شوند ، چه رسد به انتساب از طريق مادر ، سيد خراساني بعنوان فردي كه در روايات عصر ظهور ، بعنوان رهبر بزرگ جهان اسلام محسوب مي شود كه پرچم اسلام و حكومت زمينه ساز را به دست صاحب الامر مي دهد ، مطرح است و اين افتخار بسيار عظيمي است ، لذا نسب ايشان حتي اگر از طريق مادر نيز رسيده باشد ، بسيار مهم و قابل ذكر است.

اما نقل قول بسيار جالبي از حجت الاسلام صديقي ، امام جمعه موقت تهران وجود دارد كه نشان مي دهد ، امام خامنه اي هم سيدحسني و هم سيد حسيني مي باشد.

شرح سید حسنی و حسینی بودن امام خامنه اي(مدظله)

از زبان حاج آقای صدیقی

 

دیشب که به مهدیه امام حسن (ع) رفته بودم، حضرت آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران ماجرای جالب و شیرینی را در مورد مقام معظم رهبری روحی فداه نقل کردند که سعی میکنم مختصرا اینجا نقل کنم.

ایشان فرمودند که قبل از انقلاب و قتی حضرت آقا جوان بودند همراه شهید هاشمی نژاد سفری به رشت داشتند، در زمان حضورشان در شهر رشت در مورد این که آیا شخص عالم و عارفی هست که برای کسب فیض به دیدار ایشان بروند از مردم سوال میکنند، نشانی شخصی به نام "آقا سید صفی" را به آقا میدهند که گویا دارای کراماتی بودند، حضرت آقا به همراه شهید هاشمی نژاد قصد دیدار آقا سید صفی را میکنند و به آن نشانی میروند که نشانی منزلی بوده، وقتی وارد منزل میشوند آقا سید صفی را در حالی که عده ای شیخ و مرید دور ایشان حلقه زده بودند میبینند (این نکته را یادآور میشوم که حضرت آقا هیچ آشنایی قبلی با ایشان نداشتند و ایشان هم آقا را نمیشناختند، هنوز انقلاب نشده بوده و کسی هم حضرت آقا را حتی به اسم نمیشناخته) هنگامی که چشمان آقا سید صفی به حضرت آقا می افتد بلند میشوند و با حالت استقبال به طرف آقا می آیند و آقا را اینگونه خطاب میکنند که "مرحبا به سید حسنی"، حضرت آقا میفرمایند که من سید حسینی هستم نه حسنی، آقا سید صفی اشاره میکنند که مادر شما سید حسنی هستند و شما از طرف مادر حسنی هستید. سپس با حضرت آقا مشغول صحبت میشوند و اشاره میکنند که شما در آینده مقامی پیدا میکنید که امور این مملکت تحت امر شماست، حضرت آقا هم میپرسند که شما که از آینده من گفتید آینده خودتان را هم میدانید؟ که آقا سید صفی با تامل و درنگ میگوید من و همسرم یک سال دیگر بیشتر زنده نیستیم...  یکسال دیگر که حضرت آقا در طرقبه مشهد بودند ماجرای تصادف خونینی را در روزنامه میخوانند که نام آقا سید صفی نیز در بین کشته شدگان بوده.

مدتها بعد که شهید رجایی به شهادت میرسد، شهید هاشمی نژاد به دیدار آقا می آیند و به ایشان پیشنهاد میدهند که برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کنند که آقا میفرمایند من نمیتوانم و در ضمن امام هم مخالف حضور روحانیت در عرصه سیاست هستند، که شهید هاشمی نژاد به نبود فرد غیر روحانی وارد و آگاه و مطمئن اشاره میکنند و به حضرت آقا میگویند که شما اعلام آمادگی کنید و من با امام صحبت میکنم، و بعد از اینکه آقا به ریاست جمهوری میرسند شهید هاشمینژاد به آقا ماجرای آقا سید صفی و آن پیشگویی را یادآور میشوند، البته حاج آقای صدیقی فرمودند که ایشان شهید شدند و نبودند که ببینند منظور آن عارف، به ولایت رسیدن حضرت آقا بوده و نه رئیس جمهور شدن ایشان.

- حضرت آقای صدیقی این ماجرا را با یک واسطه از شهید هاشمی نژاد نقل کردند و فرمودند در جمعی از مقام معظم رهبری صحت این ماجرا را جویا شدند و حضرت آقا نیز تایید کردند.

- قبل از نقل این ماجرا، صحبت حاج آقا در مورد این بود که عده ای معتقدند سید حسنی که در روایات از ایران به یاری امام زمان میرود حضرت آقای خامنه ای هستند.

- قابل ذکر است این خاطره گویی مربوط به شهریور ۸۸ می باشد

سيد حسيني بودن سيد خراساني در سايتهاي عربي (شيعيان لبنان)

سئوال : حديثي داريم كه عنوان مي كند سيدخراساني بعنوان كسي كه پرچم اسلام و انقلاب موعود روايات را به دست امام زمان(عج) مي دهد مطابق حديث زير از نسل جعفر طيار است ، اين مسئله درست است؟

رسول اللَّه(ص): اى جعفر آيا نمى‏خواهى تو را بشارت دهم؟ آيا تو را باخبر نسازم؟ عرض كرد: چرا يا رسول اللَّه، آن حضرت فرمود: چند لحظه پيش جبرئيل نزد من بود و به من خبر داد كسى كه آن پرچم را به قائم مى‏سپارد از نسل تو است، آيا مى‏دانى او كيست؟ عرض كرد: نه، فرمود: او همان كسى است كه صورتش چون دينار است و دندانهايش چون شانه منظم و شمشيرش چون شعله آتش است، با خوارى داخل سپاه مى‏شود و با عزّت از آن بيرون مى‏آيد، و جبرئيل و ميكائيل او را در ميان مى‏گيرند.
غيبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: 350

جواب : هيچ يك از محققين به اين مسئله كه سيد خراساني از نسل جعفر طيار باشند اعتقاد ندارند ، يعني اكثريت روايات سيدحسيني يا حسني بودن سيدخراساني را نشان ميدهد ، و حوادث عصر ظهور هيچ خبري از بنوجعفر(نسل جعفر) نيست فقط حديثي هست كه بيان ميدارد ، بنوجعفر شكست خورده و نابود مي شوند.

نابودي بني جعفر و بني عباس در عصر ظهور توسط سفياني- ملاحم و الفتن

در حالي كه سيدخراساني مطابق  تمام روايات پيروزمند و بدون شكست است.

روايت فوق را مي توان بر دو وجه در نظر گرفت :

1- سيد خراساني از مادر به نسل جعفر طيار برسد ، همانگونه كه ديديم اين احتمال قوي وجود دارد كه مقام معظم رهبري(مدظله) از طريق مادر سيد حسني باشند ، و بررسي ها نشان مي دهد كه ازدواجي بين نسل امام حسن(ع) و جعفر طيار وجود دارد يعني فاطمه دختر امام حسن(ع) به نكاح معاويه بن عبدالله بن جعفر درمي آيد.  حال سئوال اين است آيا اين ربط ضعيف مي تواند آن قدر مهم باشد كه حضرت رسول(ص) جعفر طيار را به آن بشارت دهد؟ جواب مثبت است ، زيرا هنگامي كه مسئله اي بسيار بسيار مهم باشد ، حتي ربط هاي ضعيف هم مهم و قابل توجه و ارزشمند مي شوند و چه چيزي مهم تر از ارتباط به شخصي كه زمينه ساز حكومت جهاني امام عصر(ع) مي شود و پرچم اسلام و انقلاب را به دستان مبارك او مي سپارد.

وقوع ازدواج ميان فرزندان امام حسن(ع) و جعفر طيار در كتاب منتهي الامال شيخ عباس قمي

اتفاقا كامل سليمان نيز چنين اعتقادي دارد و اين احتمال را مطرح مي داند كه سيد خراساني از طريق مادر به نسل جعفر طيار برسد كه ديديم چنين چيزي(احتساب جد مادري در عرف محققين) ممكن است.

كامل سليمان اعتقاد دارد كه ممكن است سيد خراساني  از طرف مادر به نسل جعفر طيار برسد

روزگار رهايي(يوم الخلاص)/ كامل سليمان/مهدي پور/ آفاق/ ص 1041

2- وجه دوم از نسل جعفر طيار بودن ممكن است اشاره به جراحت و خلل دست امام خامنه اي(مدظله) باشد ، زيرا همانطوري كه مي دانيم جناب جعفر طيار نيز چنين خصوصيتي داشتند و دستان مبارك خويش را در راه اسلام اهداء كرده بودند

در نهايت همانگونه كه عرض كرديم  سيد خراساني از نسل امام حسين(ع) يا امام حسن(ع) مي باشد كه البته وجهه حسيني بودن آن غالب است ، البته اين احتمال وجود دارد كه سيدخراساني هم حسني و هم حسيني باشد كه نقل قول حجت الاسلام صديقي را در رابطه با سيدحسني و حسيني بودن مقام معظم رهبري(مدظله) ديديم.

پس مي بينيم چه سيد خراساني حسيني باشد و چه همزمان حسني و حسيني ، اين ويژگي سيدخراساني بر مقام معظم رهبري(مدظله) كاملاً منطبق است.

 3- سيد خراساني از خراسان يا مشرق (ايران) قيام مي كند

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث ذكر شده:

حدیث 1) جوانى از بنى هاشم كه خالى در كف دست راست خود دارد با بيرقهاى سياهى از طرف خراسان .
حدیث 2) يك نفر هاشمى با اصحاب خود از طرف مشرق خروج ميكند .
حدیث 3) شود تا اينكه خدا مردى را با بيرق سياه از طرف مشرق بفرستد .
حدیث4) تا آنگاه كه خراسانى و سفيانى يكى از مشرق و ديگرى از مغرب .
حدیث 5) خراساني و سفيانى بر ايشان خروج كنند، اين از مشرق و آن ديگر از مغرب .
و موارد متعدد ديگر

مجموعه روايات تعابير مختلفي از محل قيام سيد خراساني دارد ، " من خراسان " ، " من المشرق"  ، ما در قسمت اول مقاله نشان داديم كه عبارت " من المشرق " بعنوان محل قيام سيد خراساني بر سرزمين ايران و حتي محدوده اي بزرگتر دلالت دارد.

سرزمين ايران(بعنوان محل قيام سيد خراساني) حدودا در مشرق سرزمين حجاز و مدينه منوره قرار دارد.


اما در مورد خراسان ،  كلمه خراسان در قديم الايام منطقه وسيعي از ايران و حتي بخش هايي از افغانستان را نيز شامل ميشده است ، و در لسان اهل بيت(ع) ، عبارتهاي " خراسان " ، " مشرق زمين " ، " طالقان " ، " قم " ، " ديلم " و ... بر ايرانيان دلالت مي كرده است.


عصر ظهور / علامه كوراني / جلالي/ چاپ و نشر بين الملل/ص 219

اما چون عبارت خراسان بر زماني فعلي ما دلالت دارد ، درست تر آن است كه معناي اختصاصي خراسان را مد نظر بگيريم و انتساب سيدخراساني به خراسان امروزي را مورد بررسي قرار دهيم.
هماهنگونه كه مي دانيد مقام معظم رهبري(مدظله) متولد خراسان هستند كه اين مطلب به روشني در صفحه اول شناسنامه معظم له قابل رويت است ، هرچند پدر بزرگوار ايشان اهل روستاي خامنه آذربايجان مي باشند ، اما به دنبال كسب علم و انجام تكليف و بهره بردن از فيوضات معنوي ، والد محترم ايشان ابتدا راهي نجف اشرف و سپس مقيم خراسان مي شود و مقام معظم رهبري(مدظله) در مشهد متولد مي شوند ، پس پندار تولد ايشان در خامنه آذربايجان (هرچند اصالتاً منتسب به آنجا هستند) اشتباه است.

برخلاف عده اي كه فكر مي كنند مقام معظم رهبري(مدظله) متولد خامنه آذربايجان است ، معظم له متولد مشهد مقدس مي باشند

اولين شناسنامه الكترونيكي در كشور كه براي مقام معظم رهبري(مدظله) صادر شده است

قابل ذكر است كه معظم له تا دهه چهارم عمر مبارك خويش در خراسان مي مانند و با شروع انقلاب اسلامي ، مبارزه بزرگ خويش را آغاز مي نمايند و با سفر به شهرهاي مختلف به تبليغ انقلاب و روشنگري مي پردازند كه در ادامه پس از بازداشت و شكنجه بسيار به شهرهاي مختلف تبعيد مي گردند.
پس به زيبايي مي بينيم كه صفت انتساب سيد خراساني را چه به معناي عام آن يعني كليت سرزمين ايران بگيريم و چه به معناي خاص آن يعني استان خراسان و شهر مشهد مقدس ، در هر دو اين صفت سيد خراساني  بر امام خامنه اي(مدظله) منطبق است.

البته در روايات نام برخي شهرها نيز برده شده است كه مراد بخش وسيعي از سرزمين ايران است ، مثلا در روايت شماره 34 داريم : ثم يخرج فتي الصبيح من نحو  ديلم و قزوين ....  دقت در اين حديث نشان مي دهد كه اولا حديث فرموده است از جانب ديلم و قزوين و نفرموده است از خود اين شهرها ، و ثانيا خود اين شهرها هم مي شوند دو شهر و قيام همزمان از دو شهر امكان ندارد و ثالثا با توجه به مطلب زير مشخص مي گردد كه منظور از ديلم منطقه وسيعي از كشور ايران است و نه يك شهر ، ديلم در  عبارت " ديلم و ترك " بيشتر معني فارس مي دهد تا شهر ديلم ، حداقل منظور مناطق فارس نشين است و در ديدي بالاتر كل ايران.

 

بنابر اين حديث و احاديث ديگر منظور از ديلم تنها شهر ديلم نيست بلكه احتمال قوي مناطق وسيعي از سرزمين ايران ، كه فارس نشين مي باشند مورد نظر است و به اعتقاد محققيني چون علامه كوراني تمام سرزمين ايران

نرم افزار گنجينه روايات نور ، جامع الاحاديث / مهدي موعود / مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي

 

4-سيد خراساني دشمن سرسخت سفياني بوده و با او به شدت درگير مي شود

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث ذكر شده:

حدیث 1) (سيد خراساني)با اصحاب سفيانى جنگ كرده آن‏ها را شكست ميدهد.
2حدیث24) سفياني و صاحبان پرچم‌هاي سياه با يكديگر روبرو مي‌شوند ..
حدیث 27)  سفياني گروهي را به جستجوي اهل خراسان مي فرستد ،
حدیث29) پرچم هاي سياهي براي نبرد با سفياني به حركت درمي آيد .
حدیث 30)  پرچم هاى سياه با سفيانى مى جنگند..
و .....

يكي از مشخصات بارز سيد خراساني و حركت وي ، دشمني او بر عليه سفياني و قيام بر عليه جنايات وي مي باشد كه اين رويارويي در نهايت به جنگي شديد در عراق منجر مي شود كه با شكست و عقب نشيني سفياني پايان مي پذيرد.
روايات مختلفي اين درگيري و خصومت را به تصوير مي كشد ، روايتهاي شماره 1و 2و 4 مستقيما جنگ سيد خراساني با سفياني را مطرح مي نمايد ، روايت شماره  2 علت جنايات سفياني را در مدينه را خروج خراساني از مشرق مي داند ، روايت ديگري  بيان مي كند كه سپاه سيدخراساني كه صاحب پرچم هدايت است پس از خروج و آغاز حركت به تعقيب سپاه سفياني مي پردازد ، روايتهاي متعددي نيزاز جنگ لشگر سيدخراساني به پرچمداري شعيب  در دروازه اصطخر و كوفه خبر مي دهند.
آنچه مجموعه روايات نشان مي دهد اين است كه كينه و دشمني شديدي ميان سفياني و سيدخراساني وجود دارد كه آنها در هنگام ظهور اينگونه شديدا با هم درگير مي شوند.

حال  اين سئوال مطرح است ، اين صفت چگونه بر مقام معظم رهبري قابل انطباق است؟

ما در مقاله مصداق شناسي سفياني عصر ظهور و انطباق آن بر پادشاه اردن ، ديديم كه مجموع نشانه ها و دلايل عقلي و روايي نشان مي دهد كه به احتمال قريب به يقين اين فرد خبيث همان سفياني عصر ظهور است ، اگر اين مسئله را بپذيريم ، آن وقت با دشمني و كينه اي كه اين فرد نسبت به شيعيان ، علي الخصوص شيعيان ايران كه آنها را " رافضي هاي فارس" (كافران فارس) مي داند و همچنين جنايات بيشمارش در حق شيعيان منطقه و حضور مستقيم و غيرمستقيم در حوادث خونبار عراق ، به خوبي علت دشمني و كينه و در نهايت جنگ شديد او با رهبر شيعيان ايران و سپاه او مشخص مي گردد ، جالب اينجاست كه حكومت اردن با سرهم كردن دروغ هاي بسيار مثلا روايي اين ايده را كه عبدالله دوم ، همان مهدي موعود يا پدر مهدي موعود است  و به زودي عازم جنگ و فتح يهود و ايران خواهد شد را مطرح مي كنند.
اما در حالت دوم ، ما اگر حتي مصداق سفياني را باز هم مجهول بگيريم (كه با وجود اين همه نشانه هاي عقلي – روايي چشم پوشي از مصداق آن نادرست است) ، و تنها به روايات حمايت يهود و روم از مصداق سفياني و دشمني شديدش با شيعيان بسنده كنيم ، خواهيم ديد كه در عصر حاضر ، شيعيان ايران و رهبر شجاع آنها ، امام خامنه اي كه دشمن درجه يك دولت غاصب يهودي و زورگويان غربي هستند ، بعنوان اولين و مهمترين دشمنان مصداق سفياني خواهند بود ، حال اين مصداق هركه مي خواهد باشد ، فرقي نمي كند ، اين مصداق در صورت قيام قطعاً با ايران اسلامي و رهبر ظلم ستيز آن درگير خواهد شد ، هرچند انطباق عجيب نشانه هاي روايي و دلايل محكم ديگر احتمال سفياني بودن پادشاه اردن را به شدت بالا برده است.

پس مي بينيم سفياني هركه باشد دشمن او نه از مثلا كويت يا عربستان يا افغانستان و ... ، بلكه از ايران و به احتمال قريب به يقين رهبر ايرانيان خواهد بود ، زيرا هم اكنون نيز انقلاب اسلامي ايران در خط مقدم نبرد با دولت غاصب يهودي و زورگويان غربي قرار دارد.
جالب است كه از مدتها پيش جنگ سرد ميان ايران و سران اردن شروع شده است ، نظريه هلال شيعي كه تلاش مي كند مسلمانان اهل سنت را بر عليه شيعيان بشوراند و خطر شيعيان مخصوصا شيعيان ايران را براي اهل سنت برجسته كند ، اولين بار توسط پادشاه اردن ارائه شد ، يا هنگامي كه در آستانه حج در سال 88 امام خامنه اي هشداري به مسولين عربستان در قبال بدرفتاري با زائران ايران داشتند ، مسئولين اردني بر خلاف انتظار به شدت واكنش نشان داده و ايران را به داشتن برنامه براي ايجاد اغتشاش در مراسم حج متهم نمودند.

مصداق سفياني هر كسي كه باشد ، بنابر روايات مورد حمايت يهود و روم(غرب) قرار دارد و به نمايندگي از آنها مي جنگد و كيست كه نداند در عصر حاضر كه عصر ظهور است ، اصلي ترين و بزرگترين دشمن اسرائيل و زورگويان غربي انقلاب ايران و رهبر شجاع آن امام خامنه اي است و سفياني بعد از خروج بدون ترديد با امام خامنه اي بعنوان سيد خراساني درگير خواهد شد. هرچند انطباق عجيب نشانه هاي روايي سفياني و دلايل عقلي نشان مي دهد كه سفياني موعود روايات پادشاه اردن است.

يا نشستهاي گروههاي آمريكايي عراقي مثل " العراقيه " در اردن و در محضر پادشاه اردن ، به خوبي نقش پيدا و پنهان اردن و عبدالله دوم در حوادث عراق را نشان داده و از تمايل آنها بر تسلط مستقيم و غير مستقيم بر عراق خبر مي دهد
در نهايت حساسيت فوق العاده ايران و اردن در قبال عراق ، پيش بيني روايات شريف درباره درگيري لشگر سيدخراساني و سفياني در عراق را نشان مي دهد و اين مسئله دليلي ديگري مي تواند باشد بر انطباق نشانه هاي سيدخراساني بر مقام معظم رهبري(مدظله) ، و سير تحولات بعد از خروج و درگيريها در عراق با اين انطباق به خوبي قابل درك و تحليل و تفسير است.

 5-سيد خراساني صبيح الوجه بوده و چهره اي زيبا و ماه گونه دارد

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث ذكر شده:

 

حدیث 16 )او همان كسى است كه صورتش چون دينار است .
حدیث 28)سيد حسني كه صورتش چون ماه تابان است .
حدیث 29)جواني از بني هاشم هست كه صورتش چون قرص قمر است .

حدیث 34 )آنگاه سيد حسنى آن جوان زيبا که از دیلم است ...

يكي ديگر از صفات سيد خراساني كه در چند روايت مورد اشاره قرار گرفته است ، " صبيح الوجه " بودن ايشان است ، " صبيح الوجه " در فرهنگ و لغت عربي به معناي زيبا ، خوبرو و سفيدرو( نوراني) مي باشد
يا در حديث شماره 29 آمده است " وجهه كدائره القمر"  چهره او(سيدخراساني) همانند قرص قمر است (زيبا و نوراني است)

همچنين در روايت 16 آمده است : " وجهه كالدينار " ، صورت او مانند دينار ، درخشان و برافروخته است.

به رغم مدعياني كه منع عشق كنند ، جمال چهره تو حجت موجه ماست!

صفت " صبيح الوجه " بودن و  " وجهه كدائره القمر" به خوبي بر مقام معظم رهبري(مدظله) منطبق است

با بررسي تصاوير مقام معظم رهبري(مدظله) اين صفت آن قدر آشكار است كه هيچ نيازي به توضيح و تفسير ندارد.
بسياري از افرادي كه معظم له را از نزديك زيارت كرده اند تا مدتها تحت تاثير معنويت و جذبه و زيبايي وي بوده اند.
و بسياري از جوانان شيعه حزب الله لبنان و ايران تحت تاثير اين زيبايي مقدس ، مجموعه اي از تصاوير مبارك معظم له را گرد آوري نموده اند كه نگارنده اين مطالب نيز توفيق چنين شور و حالي را داشته است.

 6-سيد خراساني بر دست راستش نشانه يا خللي دارد

 

موارد وجود اين صفت در مجموعه احاديث ذكر شده:
حدیث 1) جوانى از بنى هاشم كه خالى در كف دست راست خود دارد .

حدیث 8) جوانى از بنى هاشم است كه در دست راستش خالى دارد .

حدیث24) جواني از بني‌هاشم است كه در كف دست راستش، خال سياهي است

حدیث 26) در کف دست راست او خالی(خللی)است .

حدیث 29) و در دست راستش خالي(خللي) هست .

يكي از مشخصات جسماني ديگر سيد خراساني ، وجود خال يا نشانه يا خللي در دست راست ايشان است ، كه با عبارت " علي يده الايمن خال " كه در حديثي ديگر بصورت " علي يده اليمني خال " يا در جاي ديگري " بكفه الايمن" يا " بكفه اليمني " ذكر گرديده است .
قابل ذكر است كه اين صفت فقط مختص سيدخراساني بوده و در هيچ يك از ديگر شخصيتهاي عصر ظهور بر اين صفت اشاره اي نشده است ، مثلا در مورد رنگ صورت ما در مورد شعيب يا سفياني يا غيرمستقيم در مورد ابقع و اصهب ، اشاره به رنگ صورت را داريم ، اما اشاره به خال يا خلل دست راست فقط در مورد سيد خراساني وجود دارد.
برخي از عزيزان معناي خال را به معناي ظاهري آن يعني وجود نقطه سياه كوچك در پوست بدن مي دانند ، اما آنچه روشن است اين است كه در اين فرازها معناي نشانه بيشتر مقبول است زيرا وجود خالي كوچك در دست مخصوصا اگر در كف دست باشد ، به هيچ وجه نمي تواند به آساني بعنوان نشانه اي قابل رديابي و شناسايي مورد استفاده قرار گيرد.
البته برخي نيز اعتقاد دارند كه صحيح عبارت خلل مي باشد كه به معناي سستي و نقص مي باشد.
ما خال را چه به معناي نشانه بگيريم و چه به معناي سستي و خلل به خوبي بر مقام معظم رهبري(مدظله) قابل تطبيق است.
از زماني كه دست راست امام خامنه اي در جريان ترور كور مسجد ابوذر آسيب ديد ، بسياري از آگاهان به اين نشانه معظم له به عنوان يكي از نشانه هاي آشكار سيد خراساني پي بردند.

روايات متعددي از دست راست سيدخراساني بعنوان يكي از مشخصات وي نام برده اند

نقل قولي از حضرت امام در بعد از اين ترور و ايجاد نقص در دست راست مقام معظم رهبري(مدظله) وجود دارد كه بسيار قابل تامل است.
البته روايت ديگري وجود خال يا خلل را در دست چپ سيد خراساني مي دانند " علي يده اليسري خال " كه اكثريت محققين آن را درست ندانسته و اعتقاد به خال يا خلل در دست راست سيد خراساني دارند.

علامه كوراني اعتقاد دارد كه سيد خراساني در دست راستش ن<

نظرات شما عزیزان:

احمد
ساعت13:25---15 مهر 1392
سلام سايت خوبي داري به اميد روزي كه حضرت امام خامنه اي قيام بفرمايند و ماه بتوانيم در ركاب ايشان و سرباز ايشان باشيم انشااله

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 19 آبان 1391برچسب:,

] [ 19:22 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه