بررسی و تبیین جریان المهدیین (سید احمد الحسن الیمانی)

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.


یكى از شیوه ها و روش هاى غرب و صهیونیزم به منظور سلطه سیاسی و دینی بر كشورهای اسلامی ایجاد تفرقه و به وجود آوردن جریانات و انحرافات دینی است.در این مقاله سعی داریم كه شما را با یكی از این جریانات كه در عراق شكل گرفته آشنا كنیم.
چند سالی ست كه فردی در عراق مدعی شده كه همان یمانی موعود است،او مدعی ست كه نایب و فرستاده و نیز فرزند امام زمان است كه آمده تا مسلمانان را با هم متحد سازد.
او با سخنرانی ها و مكتوبات خود عده ی كثیری را پیرو خود كرده كه از جمله این پیروان میتوان به عبدالله هاشم كارگردان و سازنده مستند ظهور (The Arrivales) اشاره كرد.
جریان سید احمد الیمانی در اواخر سال های حاكمیت صدام و با حمایت درجه اولی باقیمانده حزب بعث بروز كرد و در مناطق نجف،كربلا،ناصری
ه و بصره تشكیلات خود را برپا كرد.
موسس این جریان فردی ست به نام احمد اسماعیل قاطع(گاطع) كه در سال 1973 در یكی از توابع شهرستان زبیر در بصره متولد شد.وی در سال 1999 فارغ التحصیل دانشگاه مهندسی بصره شد و مدتی هم در حوزه علمیه شهید سید محمد صدر در نجف به علوم حوزوی پرداخت.وی با اینكه سید نیست و تبارش به قبیله صیامر برمیگردد عمامه مشكی بر سر كرده و ادعای سیادت میكند،خوب است بدانید كه برادر وی عضو نیروهای بعثی بوده است.

نماد ایشان ستاره شش پر داوود میباشد كه این نماد به عنوان آرم و مهر در تمام اعلامیه ها و جزوءهای وی مشاهده میشود.جالب است بدانید این ستاره بر روی هدر سایت هاشم فیلم(سایت عبدالله هاشم) و نیز بر روی پرچم اسرائیل هم دیده میشود.
همانطور كه اشاره كردیم ایشان سید نبوده و اصل و نصب وی به قبیله صیامر برمیگردد ولی بر خلاف این حقیقت عمامه مشكی بر سر كرده و در مجامع عمومی ظاهر میشوند.
از لحن كلام وی هویداست كه سواد فقهی پایینی دارد و اگر سخنرانی های ایشان را پی گرفته باشید به این نتیجه خواهید رسید كه صحبت كردن به عربی فصیح برای ایشان كمی مشكل است.
در بین ادعاهای ایشان ضد و نقیض های فراوانی مشاهده میشود.ایشان در عین اینكه ادعا میكنند فردی ساده و بی آلایش از روستایی ساده و فقیر است،مدعی ست كه مایه رحمت اسلام و امت اسلامی اند،مورد تایید جبرئیل و مكائیل اند.اهل بیت همواره با اویند و خداوند ایشان را برگزیده.قصد دارند كه مسلمانان را متحد سازند و آمادگی دارند كه حقایق را بر همگان آشكار سازند.
وی نخستین ادعاهای خود را از طریق سایت اینترنتی خود خطاب به علما و حوزه های دینی در تاریخ 27 شوال 1424 هجری قمری اعلام كرد كه بدین قرار است:
او در مرحله اول مدعی شده بود كه امام زمان(عج) را در عالم خواب به صورت مكرر در حرم سید محمد فرزند امام هادی(ع) دیده كه او را امر به زیارت عسگرین میكند.سپس موفق به دیدار حجت بن الحسن(عج) در عالم بیداری شده،حضرت او را از انحرافات علمی و مالی حوزه ها به خصوص حوزه نجف آگاه میكند و وی را تحت تربیت ویژه قرار میدهد.
در مرحله دوم ادعا میكند كه حضرت ایشان را امر فرموده كه به حوضه ها ورود پیدا كنند و آنان را از انحرافات آگاه كند.
ادعای او در مرحله سوم بدین شرح است كه در ماه شعبان سال 1420 هجری،ق مصادف با 1378 هجری،ش امام عصر را برای بار دوم در عالم بیداری زیارت كرده و به دستور امام به نجف میرود و دعوت و حقانیت خود را علنی میسازد.
در این حین برخی او را كذاب دانسته و وی ناچار به شهر خود باز میگردد.
بعد از سقوط صدام در سال 1424 قمری احمد اسماعیل قاطع(گاطع) دعوت خود را آشكارا تكرار كرده و توانست عده ای را پیرو خود كند.
در ماه رمضان همان سال ادعا میكند كه از سوی امام زمان ماموریت یافته كه مردم جهان را متحد سازد و آنان را به شورش علیه ظالمان فراخواند.
وی در آن پیام تصریح میكند كه انتظار یاری علما را ندارد چرا كه آن ها در باطن دشمن امام زمان اند و منظور از اوثان و اصنام(بت ها)همان علما هستند.

وی برای اثبات ادعای خود دلایلی را استناد میكند كه به برخی از آنان اشاره میكنیم:
دلیل اول:خواب هایی كه اشخاصی درباره او دیدند به علاوه خواب هایی كه خود دیده بود.
دلیل دوم:پیش گویی و اخبارهای آینده وی مانند:سقوط صدام
دلیل سوم:آمادگی مناظره با علمای اسلام،مسیحیت و یهودیت
دلیل چهارم:آمادگی وی برای مبالهه با علمای شیعی و سنی،یهودی و نصرانی
دلایلی كه ذكر شد صرفا ادعاهای وی میباشد به علاوه اینكه خواب نیز بر فرض صحت،حجت شرعی نمیباشد.



 

 


وی در خطبه ای به مردم عراق چنین گفت: پدرم امام زمان(عج) مرا برای اهل زمین فرستاده و من دعوتم را در بین شما آغاز كردم،جبرئیل و میكائیل مرا تائید كرده اند.اگر مرا پذیرفتید و پیروی كردید كه فبها وگرنه صبر خواهم كرد،همانگونه كه مسلم بن عقیل صبر نمود و من به زودی از میان شما خواهم رفت و اخبار شما را به پدرم محمد بن الحسن خواهم رساند.
و بدانید پس از این چیزی جز شمشیر بر شما ارائه نخواهد شد و من و پدرم بازخواهیم گشت.
وی در سایت انصار المهدی یمانی بودن خود را اینگونه توجیح میكند:
مكه از تهامه است و تهامه از یمن،پس آل محمد همگی یمانی اند.

وی احادیثی چند که در مدح یمانی آمده و اینکه پرچم او هدایتگرین پرچم هاست را بر خود تطبیق میدهد و در این حین ادعای عصمت هم میکند...وی خود را مصداق حدیث "ثم یکون من بعده اثنا عشر مهدیا فاذا حضرتة الوفاة فلیسا امها الی ابنة اول مهدیین" از رسول الله میداند و مدعی ست که اول مهدیین خوده اوست و او فرزند و وصی امام عصر(عج) است...
این جریان به تبلیغات بهای زیادی میدهد به طوری که از همان لحظه ی آغازین جریان به تبلیغ و نشر عقاید خود میپرداختند.آنها
با نشر کتاب ها،مجلات و نشریاتی با نام های جذاب و فریبنده توانستند عده ی زیادی را تابع خود کنند...از جمله این نام ها میتوان به نشریات و کتبی به اسامی قمر بنی هاشم،حاکمیت خداوند نه حاکمیت مردم،هشدار به علمای حوزه ها،الهامات و پیشگویی ها و.. اشاره کرد.
جالب است بدانید که طرفداران وی در ماه رمضان سال 1427 هـ.ق در پیامی به مقام معظم رهبری امام خامنه ای دلایل حقانیت وی را اعلام کرده و امام را به بیعت فرا خواندند...
به لطف خداوند و امام عصر(عج) تا این جا توانستیم شناخت نسبتا خوبی از جریان مهدیون داشته باشیم،لذا پرداختن بیش از حد به این مبحث را صلاح ندانسته و از آن گذر میکنیم...

 



نظرات شما عزیزان:

حسين
ساعت0:08---4 مهر 1392
سلام
تصوير موجود در متن متعلق به الشيخ عبد العال سليمه می باشد.


amir
ساعت14:03---22 بهمن 1391
سلام دوست من.
من مطلبی که شما نوشته بودید رو در سایتهای دیگر هم خوندم، بهتر بود که کپی نمیکردی... .
ضمن اینکه این موضوع اون قدر حاد شده که حتی آقای قرائتی هم جرأت نکنه به طور واضح و با بردن نام این آقا (احمدالحسن) درموردش حرف بزنه و وقتی درمورد شبهات مهدویت صحبت میکنه، جوری صحبت کنه که کاملا مشخص باشه که منظور این آقا و طرفدارانش هستند، ضمن اینکه به نظر میرسه که طرفداران متعصب و زیادی در کشور خودمون و عراق و دیگر کشورها داشته باشه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 5 آذر 1391برچسب:,

] [ 18:44 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه